First impressions - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Lisette Brand - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Lisette Brand - WaarBenJij.nu

First impressions

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Hi!

Het is nu 2 dagen geleden dat ik ben aangekomen in San Diego. Het was een lange reis, maar het verliep gelukkig allemaal goed.
Aangekomen in San Diego werd ik opgehaald door iemand van de universiteit, die mij op een shuttle bus zette naar de campus.
Ik kwam daar 's avonds aan en mijn roommates waren al aan het slapen dus die ontmoette ik de volgende ochtend. Dit bleken gelukkig twee leuke meiden uit Finland te zijn.
Eerste indruk van het appartement was alleen minder. Super kaal, geen tv of iets, een slaapkamer zonder dekbed of kussen of andere aankleding. Maar ik was zo moe na die lange reis dat ik ben neergeploft en morgen wel ging kijken hoe of wat.
De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker en ben ik gaan ontbijten met mijn roommates. Er zijn meerdere restaurants op de campus zelf, dus we gingen daarheen om te eten. Alleen pff het Amerikaanse eten is wel wennen.. veel cheese en bacon als ontbijt.. dus na drie happen hield ik het wel voor gezien, geef mij maar liever een cracker of een boterham.
Na het ontbijt had ik afgesproken met een Nederlands meisje om naar de IKEA te gaan om spullen voor het appartement te kopen. Dit meisje had ik via een Facebook pagina van Kilroy ontmoet, dus het was fijn om samen daarheen te gaan! Met vier tassen vol met spullen gingen we weer terug naar de Universiteit.
Alleen doordat het tijdverschil 9 uur is, had ik echt enorm last van een jetlag. Dus om 4 uur 's middags (als het niet eerder was) begon ik al te gapen. Dus ik ben die dag lekker om 7 uur naar bed gegaan.
De 2e dag had ik een bus tour op de planning staan. We gingen met de bus langs verschillende locaties in San Diego, zoals het hoogste punt van San Diego, Downtown, langs de kust en Balbao Park.
Californië is echt enorm mooi en het weer is super lekker hier. Het is hier nu winter maar het is elke dag gemiddeld 20 graden met een strak blauwe lucht en een zonnetje, ideaal!
Na de bus tour ben ik met een paar Nederlanders gaan eten bij ons in het appartement en toen ook op tijd gaan slapen.
Morgen staat op de planning om naar Fasion Valley te gaan om lekker even te winkelen! We beginnen met het volgen van lessen pas 22 januari, dus we hebben nu nog alle tijd om leuke dingen te doen :)

Liefs,

Set

  • 08 Januari 2014 - 08:17

    Hilda:

    Lieve Set,

    Was zeker een lange reis doordat je
    vlucht van Houston naar San Diego was
    gecanceld door het slechte weer en het
    nog spannend werd of je San Diego die
    dag nog zou bereiken.
    Wij wensen je een geweldig mooie tijd toe.
    Veel liefs, pap en mam

  • 08 Januari 2014 - 11:33

    Ineke Van Wees:

    Lief nichtje,

    Wat leuk dat ik kan meegenieten met jouw Amerikaans avontuur.
    Zo te lezen, heb je het al aardig naar je zin.
    Een hele mooie en leerzame tijd toegewenst.

    liefs, Jan en Ineke

  • 08 Januari 2014 - 18:33

    Jkacqueline:

    dat is zeker een relaxte start, en naar ikea wie verzint dat hahhah, de huisje weer geselli, nou ik blijf je volgen, en kijk al weer uit naar de volgende dagen. have fun, en als het lukt een fotootje , hihih. gr jacq

  • 08 Januari 2014 - 19:06

    Lisette Brand:

    De eerste foto's heb ik er ook opgezet! Staan links bij het mapje foto's als het goed is! Xx

  • 08 Januari 2014 - 20:53

    Kirsten:

    En nog steeds IKEA met hoofdletters schrijven, heel goed haha! Geniet ervan daar! Groetjes, Kirsten

  • 09 Januari 2014 - 08:36

    Van Weesjes Enkhuizen:

    Hoi Lisette,

    leuk om je op deze manier te volgen.
    Have fun tijdens je vrije dagen en daarna flink aan de bak.
    Volgens de jongens ben jij in het gebied waar GTA 5 gemaakt is, dus pas maar maar op, haha...

    Vergeet uiteraard geen foto`s van stadions te maken ;-)

    Groeten Dennis, Ingrid, Rob, Joeri en Amber......

  • 16 Januari 2014 - 12:10

    Jan En Ineke:

    HOI, jarige job, gefeliciteerd met je 21e verjaardag
    Heb je het nog naar de zin in het verre Amerika?
    We zijn benieuwd hoe jij daar jouw verjaardag viert, misschien wel een strandfeestje?
    In ieder geval hopen we dat je een hele leuke dag hebt.

    liefs, Jan en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Lisette

Hi allemaal, Ik zal vanaf 5 januari voor 4,5 maand studeren aan de San Diego State University in Californië. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden over wat ik daar allemaal doe en meemaak! Liefs, Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 7055

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: